onsdag 23 december 2009

Ännu en termin avslutad

Jag förstår mig inte på tidsbegreppet längre, det måste ha hänt något dramatiskt i världsalltet. Tiden flyger iväg och jag har fullt sjå att hinna med i svängarna. Konstaterar det igen. Och igen.

Igår var det terminsavslutning på skolan. Eleverna sjöng julsånger, sedan ledde Bengt och Stig oss i danslekar kring granen. Det var hög stämning och många glada leenden, precis som det ska vara när man pustar ut efter en väl genomförd termin.

När eleverna åkt hem pustade vi vuxna ut med kaffe och eftersnack. Det var en fin avslutning även för oss och jag passade på att ännu en gång berömma mina duktiga lärare för den oerhört fina insats de gjort under hösten. I all villervalla har de hållt ställningarna och fokuserat på uppgiften; att leda eleverna vidare i lärandet. De är värda allt beröm för detta!

Idag blir det en sväng förbi jobbet och sedan postresa till Gnesta. "Jag är inte bara rektor; jag är vaktmästare också." Det känns skönt att få iväg anställningsavtal och timrapporter före jul så kanske jag kan få lite julledigt sen. Ska bara jobba med uppdatering av arbetsplaner och lite annat smått och gott...

God jul och ett gott nytt år!