torsdag 11 december 2008

Färdig med kvalitetsredovisningen!

Så blev den äntligen klar, mitt livs första helt egna kvalitetsredovisning. Det känns som att jag har fött barn - trötthet och mental smärta är som bortblåst och jag har min lilla "bebis" tryggt förpackad både på USB och i min nätverksmapp. Mmmm... vad bra det känns!

Det har varit både slitigt och väldigt roligt på samma gång. Stundtals har jag varit nära att ge upp. Andra stunder har orden format sig själva via fingrar och tangentbord, betydligt behagligare!

För mig är det inte vilket jobb som helst att skriva kvalitetsredovisning. För mig är det stolt beskrivning av allt som är bra och lyckosamt, men också ett konstaterande av vad som ytterligare behöver förbättras i verksamheten. Att formulera utvecklingspunkter är ju fantastiskt! Sen tar det hårda arbetet med att förverkliga dem vid, men det är ett senare och väldigt spännande bekymmer.

Nu ska jag sova på saken. I morgon blir det korrekturläsning en gång till innan jag skickar den till chefen för skärskådande. Hon kommer, med all rätt, att ha en massa synpunkter, men det struntar jag i just nu. Nu ska jag bara njuta av att vara "klar"!