torsdag 12 november 2009

"May the force be with you"

Veckan har jag tillbringat på Åkerblads i Tällberg. Låter flådigt, eller hur? Det är det också! Rummet är jättemysigt och maten god. Men mellan mat och sova sker mycket hårt slutarbete i min rektorsutbildning. Nu är det formulerande och diskuterande av ledarfilosofi samt framtidsspaning som gäller. Det kräver sin man. Och kvinna.

Just nu sitter jag på rummet och hämtar mig efter en väldigt fin och god 4-rätters avslutningsmiddag. Vår basgrupp hade skrivit en ny text till "34:an", den blev så väldigt bra! En annan grupp hade gjort ett bildspel från en tidigare kursvecka. Å så var det ett gäng chefer på plats för att hylla sina nybakade rektorer. Så ock min.

Mona höll ett så välformulerat och fint tal till mig, jag kände verkligen hur hon uppskattar mig och det arbete jag utför. Och nu när jag har styrkan i rektorsutbildningen i mig kan jag förhoppningsvis bli en ännu bättre chef och ledare. Jag känner mig väldigt taggad att ta itu med ett och annat när jag kommer hem!

Vår kursledning höll också tal. Stefan, som är en hängiven Star Wars-fantast skickade med oss det finaste han kunde, nämligen orden som ges till den som ska utföra ett Star Wars-uppdrag: "May the force be with you". Just nu känns det som om all styrka finns i mig, men det kommer ju andra dagar. Då ska jag tänka tillbaka på den här kvällen och tanka ner orden vi fick: "May the force be with you". Å så in i uppdraget igen!