måndag 16 februari 2009

Jag har fått Vitsippspriset 2009!!!

Aldrig har väl en måndagskväll känts så här bra; jag har tilldelats Vitsippspriset i Gnesta kommun 2009!!! Motiveringen är:

"Vitsippspriset handlar om att uppmuntra personer som - kanske i det tysta - gör extra goda insatser i sin tjänst för kommuninvånarna. Marie-Louise inkarnerar hela den tanken genom att uppmärksamma sina medarbetare på ett positivt sätt, något som lett både till Arlas Guldko och Vitsippspris. Dessutom är hon i sin tjänst som skolledare inte främmande för att pröva nya och moderna grepp för att nå kontakt med brukarna, t ex genom sin blogg."

Klockan 13 infann jag mig i B-salen på Elektron för att, som tjänsteman, träffa våra BoU-politiker. Något chockad fick jag först motta Vitsippspriset av Bo Wingård och sedan följde intervju och fotografering. Jag måste erkänna att det var något svårt att koncentrera sig på politikerpratet, även om det var i allra högsta grad intressant. (Det får jag blogga om när jag hämtat mig från denna chock!)

I kväll har jag firat med min lilla fina familj; god mat och vin, fast det "bara" är måndag. Jag är så glad över denna fina utmärkelse och nu blir jag ännu mer taggad att jobba vidare som anställd i Gnesta kommun och rektor för Gläntans förskola och Laxne skola. Åh, jag märker att jag har svårt att sätta ord på min glädje. TACK till den som nominerat mig - det glädjer mig oerhört!

Här är en länk till SN:s artikel och nu ska jag snart gå och lägga mig, med ett MYCKET varmt leende på mina läppar och STOR värme i mitt lilla hjärta!