lördag 10 april 2010

Normalfart. Ja, tack!

En dryg veckas semester är snart till ända. Visserligen har den inneburit lite arbetande, men nu mot slutet har jag lyckats varva ner ordenligt. Har kommit på mig själv flera gånger med att sitta och glo utan att göra någonting. En konstig känsla som först gjorde mig stirrig. Men sen insåg jag att jag faktist kan sitta där och glo hur mycket jag vill, ända fram till måndag morgon då jag börjar arbeta igen.

Jag tänkte försöka att behålla det här lugnet även då. Ja, inte sitta och glo på arbetet förstås, men behålla det mentala lugnet som infunnit sig. Försöka går ju alltid, och det är bara jag som kan styra det. Jag är övertygad om att jag gör ett bättre arbete om jag inte flyger runt och försöker göra allt på en och samma gång. Det får helt enkelt bli bättring i att plocka bort arbetsuppgifter som inte MÅSTE göras, till förmån för viktigare göromål. Tulipanaros.

Nu ger jag mig själv en lyckospark i ändan och återgår till att glo lite. Först ska jag bara sätta på lite kaffe och spela några pianostycken, sen ska jag glo ;)