måndag 26 juli 2010

Back in business!

Tjoho! Då var man tillbaka på jobbet då, efter 4 veckors underbart skön och välbehövlig semester. Måste erkänna att jag faktiskt längtat lite. Längtat efter struktur och ordning och inte bara sova så länge man orkar och se ifall man orkar nåt när man vaknar. Fast i ärlighetens namn har jag orkat rätt så mycket!

Dagen har ägnats åt att flytta grejer från arbetsrummet i Laxne till arbetsrummet på Dansutskolan. Det gick rätt så bra. Nu ska allt bara ordningställas på Dansut, kommer att ta sin rundliga tid. Men rätt så trevligt är det och väldigt nyttigt att städa och sortera bland alla bra att ha-saker...

Så är jag t.f. förvaltningschef i tre veckor. Precis så inledde jag mitt förra rektorsjobb också, känns bekant och bra. Så här i sommartider är det inte så mycket som händer, men en hel del post att hantera. Allt gicks igenom idag och lades i en prydlig hög som ska gås igenom mer ordentligt i morgon. Inget som krisar men en del som ska åtgärdas. I morgon, alltså ;)

Summan av kardemumman är att jag är nöjd med att börja att jobba igen. Jag har ett jobb, ett fint jobb som jag trivs med och som jag tror att jag kan göra något bra av. Så ska alla få ha det!