fredag 2 juli 2010

Semester, Spotify och sova

Det blev sen uppstigning idag. Vi satt uppe till halv tre och lyssnade på allsköns musik på Spotify. Det går liksom inte att sluta när man börjat. Det blev aldrig riktigt mörkt och halv tre började koltrasten sjunga så vackert. Då var det morgon och dags att gå och lägga sig...

Jag har träffat en av mina nya lärare idag. Vi har skrivit anställningsavtal och pratat en del annat praktiskt och teoretiskt. Det känns så bra med Bodil och Anette som komplement till det befintliga teamet och det ska bli så spännande att följa den fortsatta utvecklingen på skolan framöver. Det känns faktiskt lite snopet att ha gjort ett par kanonrekryteringar och sen inte få skörda frukterna av arbetet. Men så är det i den här världen ibland.

Så har jag lagt månadens stora hand över personalredogörning och attesterat några nya fakturor. Mailen rensade jag igår, så nu, nu börjar det närma sig semester på riktigt.

Firade det genom att först lyssna på "Sommar" och sedan ta en tupplur på eftermiddagen. Nu är det kväll och färskpotatisen puttrar i grytan. Plockar väl fram nån sillburk eller nåt annat ätbart till potatisen. Sen får vi se om jag hamnar vid Spotify igen. Semester kallas sånt här leverne ;)