onsdag 6 augusti 2008

Nu har Gläntan och Fritids öppnat

Äntligen har det börjat röra på sig lite i huset och det är kul. I dag möttes jag av fritidsbarn som hittat blåbär bakom skolan - ansikten, händer och tröjor bar tydliga tecken på detta... Undrar just hur många skolor som kan erbjuda denna fantastiska miljö för sina barn. Vi ska verkligen vara stolta över vår skolas fina placering och ta till vara de möjligheter miljön bjuder oss!

Gläntan har också öppnat denna vecka och både barn och personal verkar vara rätt nöjda med att komma tillbaka efter sin sommarledighet. I dag kunde vi verkligen njuta av lagom väder efter värmebölja och störtregn, och cyklar, gungor och sandlådor användes flitigt.

Själv håller jag som bäst på att försöka sätta mig in i verksamheten via dokument av olika slag och jag längtar efter att ha all personal på plats så att jag kan få svar på alla frågor jag har. Det är mycket som är nytt och allt går inte att läsa sig till. Några sommarlovströtta (?) lärare har redan stuckit in sina solbrända näsor men först på tisdag har jag alla på plats. Det ska bli riktigt skönt att få dra igång planeringen för läsåret "på riktigt" och jag ser fram emot planeringsdagarna både på skolan och på förskolan.