tisdag 7 april 2009

Vulgära konstigheter och skrivbordsmassaker

"Kuk" och "fitta" stod det skrivet med krita på skolans vägg när jag kom till jobbet idag. Med våt trasa var detta snart borttaget. En rådig medarbetare på förskolan tog också bort och skrubbade rent efter bajs som någon lämnat efter sig på förskolans gård. Jag vet inte ens hur jag ska kommentera detta...

Sen blev det i alla fall en bra dag. Hann med småprat med de flesta av mina medarbetare som jobbar denna vecka. Det är skönt att ha tid med detta viktiga. Ofta rusar jag från person till person, med viktiga papper och mobil i högsta hugg. Ett snabbt samtal här, ett annat där. Inte vad jag önskar, men ofta min verklighet.

Efter lunch, ägnat åt djupt samtal med några fritidshemsbarn om huruvida påskharen finns eller ej, vidtog härlig storstädning av skrivbordet. Rackarns, vad effektiv jag varit i eftermiddag. Massor av "ärenden" har blivit åtgärdade och strukna från göra-listan. Högen med saker som väntar på att bli gjorde har radikalt minskat.

Nu väntar några dagar med hemma-arbete kombinerat med komp-ledighet; känns bra. Gillar mitt jobb supermycket, men behöver också dagar av tänkande på annat än jobbet. Känner mig just nu väldigt nöjd med livet!