lördag 20 mars 2010

Stolt chef (igen!)

Ibland känner jag mig lite extra tuppigt stolt över att vara chef. Idag har jag haft två sådana ögonblick och båda berör Kulturskolan.

På eftermiddagen var jag på härligt 70-årspartaj i Björnlunda. Sprudlande 70-åring, trevliga gäster och god mat. Så kom underhållningen; säckpipeblåsare. Ni känner väl till varför säckpipeblåsare alltid går när de spelar? Jo, de vill komma ifrån ljudet! :)

Nu ska jag i ärlighetens namn säga att det var oerhört häftigt och underbart fint som underhållning. Inte blev det sämre sen, när Åsa och PO ledde oss i diverse dansövningar. Även jag, vars ben aldrig brukar göra som jag tänker och tycker, blev engagerad och glad av deras medryckande dans. Och ja; Åsa är en av mina duktiga anställda på Kulturskolan. Stolt!

Väl hemma bänkade vi oss framför TV:n för att spana in nästa kulturfrämjare från Gnesta, nämligen Leffe som deltar i "Postkodmiljonären". Lätt som en plätt besvarade han frågorna, men sen var programtiden slut och fortsättning följer nästa fredag. Men lite stolt hann jag i alla fall känna mig över att Leffe är min duktiga fiolspelande riksspelman i Kulturskolan. Stolt igen!