torsdag 25 mars 2010

Vad månde det bliva?

Helspäckad arbetsdag. Först chefsgrupp i Gnesta och sedan PUFFIMOK-möte för kulturskolechefer i Katrineholm. (Jag lovar att återkomma om PUFFIMOK vid något annat tillfälle.) Något rådbråkad i huvudet styrde jag åter kosan mot Gnesta för att delta i Kulturskolans café. Tänkte att det liksom hör till att man som chef visar sig emellanåt.

Vilken kväll det blev! En hel drös med duktiga elever underhöll oss med dans, drama och musik i olika former. Så duktiga!!! De bjöd verkligen på sig själva och sina erövrade kunskaper och vi som hade förmånen att finnas i publiken gick därifrån med en fin kulturupplevelse i hjärta och hjärna.

Det sägs att det råder kulturmörker i Gnesta. Det stämmer inte. Öppnar man sin dörr och stegar ut i samhället finns det kulturella upplevelser att få - alldeles, alldeles gratis dessutom. Mina duktiga elever bjöd på just detta i kväll och jag blev ännu mer taggad att utveckla verksamheten på Kulturskolan för att eleverna ska växa ännu mer som människor. Och när jag tänker på det jag fick uppleva i kväll undrar jag: Vad månde det bliva om de får fortsätta att utvecklas?!