lördag 13 mars 2010

This is my life!

Åh, jag blir helt salig av den där underbart älvelika varelsen som sjunger med så vacker röst att man kan skälva av gråt; "This is my life". Ja, det här är mitt liv. Å ditt liv är lika viktigt och lika mycket värt som vem som helst.

Precis så önskar jag att vi i förskola, skola och kulturskola ska bära fram våra barn och elever så att de känner precis att "this is my life", och det är det allra bästa jag kan ha.

Lilla Anna går på min dotters skola. Nu ska hon ut i stora världen (Norge) och visa vad hon går för. Hon är bäst. Hon kan allt. Hon kommer att vinna. I alla fall i sitt eget liv. Och det är det som allt går ut på; att vinna i sitt eget liv. Det kan vi i skolvärlden stödja våra barn och elever i. Det är helt enkelt ett underbart uppdrag vi har!