fredag 17 oktober 2008

Mette och tandläkaren

Det känns ungefär lika upphetsande som att gå till tandläkaren när man ska på ekonomiuppföljning med Mette. Inte för att Mette är det minsta otäck utan för att jag vill sköta mig så gott det går inom de ramar jag fått. Tanken gnager på vägen till "tandläkaren" Mette: "Hoppas att jag har skött mig så att jag inte har några hål den här gången. Det gör så ont att laga hålen...".

Mette bjöd på god ingefärschoklad och lotsade mig med stort tålamod igenom de olika posterna. Jag är nybörjare i ekonomi-systemet och kan ännu inte skilja på de minustecken som verkligen betyder minus och de som inte gör det. Att ekonomi skulle vara logisk har jag ännu inte lyckats förstå, men jag lär mig vartefter jag håller på.

Efter några väl valda kontrollfrågor till Mette kunde jag i alla fall pusta ut och konstatera att det just nu går ihop sig. Inga hål den här gången, men för den skull finns inte utrymme för slarv med tandborstningen. Lite tandtråd skadar nog inte heller. Framför allt inte efter att ha njutit av Mettes underbart goda choklad:)