onsdag 6 januari 2010

Färdigplanerat, tralalala...

Jäpp, där satt den; sista punkten på planeringen inför uppstarten med mina arbetsgrupper i morgon. Jisses, vad segt det var innan jag fick upp farten, men rackarns vad kul det blev sen när jag fick upp ångan.

Så här vid terminsstart gäller det att lyfta blicken och se framåt. Vi har en ny termin framför oss, med nya utmaningar och nya glädjeämnen. Vad vill vi göra med den? Förhoppningsvis något väldigt bra så att vi kan stå där i juni och vara riktigt nöjda med oss själva och den insats vi gjort under våren.

Som så ofta känner jag mig splittrad såna här tillfällen. I morgon har jag tre arbetsgrupper som ska sparkas igång och jag avundas de rektorer som kan ägna hela sin dag åt en enda arbetsgrupp, även om den förmodligen är betydligt större än mina små grupper. Men jag får i vanlig ordning gilla läget och göra något bra av det. Det blir bra, helt enkelt!