lördag 9 januari 2010

Svettig reflektionsstund

Är just inkommen i varma goa stugvärmen efter en stunds snöskottande i härlig gnistrande vinterdag. Så otroligt vackert det är ute och det biter så gott av kyla i kinderna. Och nu är hela uppfarten fri från snö så att jag slipper slira runt där varje dag när jag kommer hem.

Ofta önskar jag att jag hade en knapp som jag kunde stänga av jobbtankarna med, inte minst tidiga helgdagsmorgnar. Men ibland förenar jag nytta med nöje och lyckas faktiskt reda ut en del tankesnurr medan jag gör något fysiskt, exempelvis skottar snö.

Idag var det så. Skottningen gick i en rasande fart och innan jag visste ordet av var jag klar. Dessutom hade tankar kring pågående kvalitetsarbete i en av mina verksamheter klarnat betydligt. Det känns så härligt. Nu kan jag lämna jobbtankarna för en stund och verkligen ta helg. Det förtjänar jag efter den här intensiva uppstartsveckan!