söndag 22 mars 2009

Helg, men nattligt arbete

Ibland önskar jag att någon kunde uppfinna den där lilla knappen som jag skulle kunna trycka på och så var alla jobbtankar som bortblåsta. Nu finns det ju ingen sådan knapp och jag får ägna rätt så mycket möda emellanåt åt att hålla jobbtankar stången. I vaket tillstånd funkar det för det mesta, men det är svårt att värja sig på nätterna.

I natt har det varit en sån natt. Sova, vakna och somna om i en ständig cirkel. Och innan jag ens hunnit vakna ordentligt är jobbtankarna där och mal. Fy för sådana nätter, jag kan ju ändå inget göra åt sakerna där i nattens mörker. Och en del saker kan jag inget göra åt hur mycket jag än skulle vilja. Bara att inse.

Nä, dagen ska jag ägna åt att städa kylskåpet och försöka mig på tricket att flytta in saker från två kylskåp in i ett. Matematik är kanske inte alltid min starka sida, men kreativt tänkande och lösningsinriktning är jag desto bättre på. Ska nog lösa denna ekvation, alltså! Det är sådana saker som gör att jobbtankarna håller sig borta. Mot kylskåpet!